Arvydo Kumpio fotografijų paroda „Pavasario portretai“
- Pradžia
- Arvydo Kumpio fotografijų paroda „Pavasario portretai“
Balandžio 23 d. 16.00 val. Arvydo Kumpio Japonijos fotografijų parodos „Pavasario portretai“ pristatymas Druskininkų miesto muziejaus terasoje (M. K. Čiurlionio g. 59). Paroda veiks iki gegužės 23 d. Druskininkų miesto muziejaus galerijoje (M. K. Čiurlionio g. 37).
Pavasario personifikacija nėra naujas tropas. Pavasaris – jaunas, šviesus optimizmo nešėjas. Visiems puikiai žinomas ir kitoks pavasaris S. Nėries eilėraštyje – drąsus, bet persmelktas tragizmo. Šioje parodoje tragizmo nėra.
Japonijoje pavasaris prasideda su velnių išvarymo švente Secubun, turinčia daug panašumų su Užgavėnėmis. Secubun įprastai švenčiama vasario 4-5 dienomis ir nuo tos šventės atbundančios gamtos užuominų vis daugiau. Neabejotinai akivaizdžiausia to išraiška yra pavasariniai žiedai. Pradedant slyvomis (ume), kurios savo grožį ir kvapą paskleidžia dar vasario pradžioje ir užbaigiant vyšniomis (sakura). Pastarųjų žiedai, tiesa, kvapo beveik neturi. Užtat atperka vaizdais.
Sakurų žydėjimas yra vienas laukiamiausių metų įvykių, kuriam iš anksto ruoštis padeda nuolatos tikslinamos (dienos tikslumu!) sinoptikų prognozės – kada ir kur sakuros pražys, kada pasieks dalinį ir kada – pilną žydėjimą (mankai). Sulaukus šio momento, gyvenimas ima suktis apie sakuras. Maistas, gėrimai, drabužiai, dainos radijo stotyse – viskas susiję su sakuromis. Palei sakurų alėjas išsirikiuoja gatvės maisto palapinės, po medeliais pradedami rezervuotis ploteliai iškyloms, dar vadinamoms hanami – sakurų žiedų stebėjimu ir gėrėjimosi jais. Hanamis tęsiasi iki nakties, nes sakurų medeliai apšviečiami žibintais – tai tampa yōzakura, naktiniu sakurų stebėjimu.
Būtent žiedai šioje parodoje ir yra pavasario portretai. Portretai įvairiais rakursais, prie skirtingo apšvietimo, tačiau su ta pačia emocija – džiaugsmu, kurį atneša atbudusi gamta. Vis dėlto, žydėjimas turi ir kitą reikšmę.
Žiedai, ypač sakurų, įprastai siejami su laikinumu, trapumu. Pilnai prasiskleidę žiedai išsilaiko iki savaitės, o jei užlyja lietus ar pučia stipresnis vėjas – netrunka ir tiek. Žiedlapiai, ką tik džiuginę akis ant medžių, trumpam virtusių baltais ir rausvais debesimis, nubyra ant žemės, juos pusto vėjas; paupių sakurų žiedlapiai subyra į vandenį ir nudažo sroves. Kaip praeina švytinti jaunystė, taip baigiasi ir žydėjimas. Todėl norint užfiksuoti žydėjimo piką reikia gerai suplanuoti laiką ir lankytinas vietas. Dėl šios priežasties, dauguma parodoje esančių nuotraukų buvo padarytos kovo pabaigoje-balandžio pradžioje Tokijuje, Gifu prefektūroje, Kiote ir kitose Honšiu vietose.
Arvydas Kumpis yra politikos mokslų daktaras, Vytauto Didžiojo universiteto dėstytojas, VDU Azijos studijų centro vyresnysis koordinatorius. Fotografija pradėjo domėtis dar mokyklos laikais, studentiškais metais tapo Vilniaus universiteto studentų fotografijų konkurso laureatu, tačiau tik pastaraisiais metais ėmė pristatyti nuotraukas platesnei publikai. A. Kumpio nuotraukos buvo panaudotos architektūros kataloguose, žiniasklaidos portaluose, leidiniuose ir įvairių renginių metu.
Parodos organizatorius: Druskininkų miesto muziejus